Tal com consta en el Document per a l'organització i el funcionament de les escoles i dels centres públics d'educació especial, "l'ús de les TiC i dels recursos digitals ha d'afavorir la millora dels processos d'ensenyament aprenentatge i dels resultats escolars, així com donar suport a l'atenció de les necessitats educatives específiques i a la diversitat dels alumnes. Els alumnes han de desenvolupar la competència digital en tots els nivells educatius".
Enquesta prèvia: Anem a l'enquesta!
(com la puc crear? la puc usar amb els meus alumnes?)
.- http://es.surveymonkey.com
.- https://docs.google.com
Primeres aplicacions 2.0: treballem en xarxa, treballem tots a l'hora, però com ho organitzem?
On és el canvi doncs? Filosofia:
https://docs.google.com/document/edit?id=1BG01jSBQPSmVgswOjxYG_W2zxMYAh0-Tla4A3hel5GM&hl=ca
- Utilitza tot allò que la xarxa ja t'ofereix, i el que encara no està creat... per què no ho fas tu?
- Desaparició del Software com a eina fonamental. Canvi a les eines "virtuals".
https://docs.google.com/document/edit?id=1BG01jSBQPSmVgswOjxYG_W2zxMYAh0-Tla4A3hel5GM&hl=ca
Més idees: http://www.slideshare.net/peremarques/29-modelos-didcticos-de-uso-de-las-aulas-20
El nostre curs:
Avantatges?
El nostre curs:
.- Es basa en un blog, que funciona com a entorn personal d'aprenentage. http://es.wikipedia.org/wiki/Entorno_Personal_de_Aprendizaje
Avantatges?
Us animeu?
Es pot considerar un blog d'aula de diverses formes:
.- Un aparador per a penjar els textos creats en classe, la utilitat de la qual és la d'arxivat de textos.
.- Un panell de notícies de tot tipus, la finalitat dels quals és informar.
.- Un espai de comunicació entre alumnes-alumnes i alumnes-professors, el que proporciona retroalimentació.
.- Una eina per a introduir als alumnes en el coneixement dels blogs i l'ús de les TIC. El sistema educatiu ha de salvar les desigualtats econòmiques i posar a l'abast de tots les noves tecnologies. Les estadístiques d'alumnes que no tenen ordinador a casa són, en molts centres educatius, alarmants. En aquest sentit, la pretensió és la de trencar desigualtats.
.- Un espai obert a la participació de tots. I no només d'aquells que sempre aixequen la mà en classe. El blog dóna veu als quals no s'atreveixen a expressar-se en classe per timidesa, inseguretat i altres motius.
.- Una eina d'expressió escrita que permet introduir textos que són fruit d'una reflexió o comentaris en els quals preval l'espontaneïtat, el que es pot utilitzar com pretext per a introduir als alumnes en la comunicació hipertextual.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada